Traseu de vara cu cortul prin muntii Leaota

Tură de vară de două zile cu cortul prin Muntii Leaota. Traseul a fost lejer cu plecare din Runcu si coborare prin Padina.
Plecarea a fost sambata dimineata la prima ora de la Complexul Plaiul Domnesc/ Runcu, dupa ce am parcurs o distanta destul de mare pe drumuri forestiere pe langa cursul raurilor fie pe jos, cu un taf, in remorca unui aro, am ajuns destul de aproape de poalele varfului Rățeiul, apoi dupa vreo 2 ore de urcat pieptis am ajuns pe Vf. Leaota, zona plina de stani vara si desigur multi cani ciobanesti agresivi, care daca nu esti echipat corespunzator la intalnirea cu ei sau daca esti singur ai putine sanse de a scapa nesfasiat!
Ne-am dat seama ca am ajuns cam usor si cam repede pe Leaota (2133 m) si mai ales am fost dezamagiti cand am vazut ca este un drum pentru masini de teren pe o buna parte din creasta trecand si pe langa Vf. Leaota.
Ne-am continuat drumul dupa o pauza binemeritata pastrand traseul de creasta peste varfurile Secarea Mare (1889m), Sintilia Mare (1887m), Duda Mare (1904m), Saua Bucsa, Strungulita, pana la Cabana Padina.
Ajunsi aici cam rupti de oboseala si cu soarele deja apus, am servit cate o ciorba calda si cate o bere rece si ne-am cazat la cort la cativa metri de tablita cu "Zona frecventata de ursi!".
A doua zi cu forte proaspete, am vizitat impresionanta Pestera Ialomitei apoi am facut un traseu pe cursul Raului Ialomita, o apa rece de iti ingheta sangele in vine, dar peisaj de vis, apoi am mers pe jos pana la Bolboci trecand prin cheile Tatarului si dupa un drum lung si obositor am ajuns iar in Runcu unde am lasat masina.